Jobba hos oss
Vill du jobba i en samhällsnyttig organisation som underlättar vardagen för Sveriges 24 a-kassor och deras medlemmar? Välkommen att höra av dig till oss.
Vi är ett 80-tal anställda och ett 20-tal konsulter som arbetar i trevliga lokaler i Skanstull – eller på hemmakontoret, när det passar bättre. Tillsammans strävar vi mot ett gemensamt mål: att a-kassorna ska kunna betala ut rätt ersättning, i rätt tid, till rätt kostnad.
Vårt kansli växer
Vi växer i takt med att a-kassornas verksamhet digitaliseras. Sedan 2016 har vi blivit dubbelt så många anställda på kansliet. De allra flesta hos oss jobbar med att kravställa, utveckla, testa, förvalta och drifta a-kassornas IT-system. Men vi har också anställda som tar fram juridisk vägledning och utbildar a-kassornas handläggare. Hos oss hittar du allt från jurister till kravanalytiker, produktägare, projektledare, systemarkitekter, Pega-utvecklare, testare, supportmedarbetare och olika verksamhetsstödjande roller.
Förmåner bidrar till balans
Vi tror på en sund balans mellan arbete och fritid. Som anställd får du ta del av förmåner som flexibel arbetstid, 37,5 timmes arbetsvecka, friskvårdsbidrag, rikskort och distansarbete upp till fyra dagar per vecka. Vi har också ett kollektivavtal som garanterar tjänstepension, föräldralön och sjuklön.
Bevaka lediga tjänster
Håll utkik efter våra annonser på Recruitee eller Linkedin.