Här publicerar vi korta rapporter från vår ordförande, Alejandro Firpos besök i Almedalen
I dag är Almedalsveckan i gång och Sveriges a-kassor finns på plats i Visby.
Under dagen deltar vår ordförande Alejandro Firpo i möten och samtal om aktuella frågor som rör a-kassorna, arbetslöshetsförsäkringen och tryggheten på arbetsmarknaden.
I år har vi valt ett upplägg med fokus på dialog och möten med relevanta aktörer.
På bilden syns Sveriges a-kassors ordförande Alejandro Firpo och Mathias Whalsten, generaldirektör för Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen, IAF.